Laatste trip Noordpool/Noorwegen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Mooijman - WaarBenJij.nu Laatste trip Noordpool/Noorwegen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Mooijman - WaarBenJij.nu

Laatste trip Noordpool/Noorwegen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Foto's van de Noordpool trip staan op mn Facebook :-)

De laatste trip in Noorwegen alweer! Er zijn zo’n 1400 gasten aan boord en het zijn best leuke mensen, zelfs een paar Nederlanders. Er komen veel dezelfde mensen elke avond naar de TUI Bar waar we spelen, omdat ze graag onze muziek horen. Toch is het wel anders sinds de blazers weg zijn, het valt snel in wat meer rockmuziek. Maarrr elke avond is toch weer anders want we geven elkaar muzikaal gezien veel ruimte op het podium dus er gebeuren genoeg verrassende dingen

Vorige week donderdag was echt het leukste optreden van de tour wat mij betreft, er was namelijk een crew party waar we gingen spelen! Echt ongelooflijk, ruim 700 crewleden van allerlei nationaliteiten, die ruim drie maanden fulltime hebben gewerkt en zwaaaaar toe waren aan een feestje!!!! Echt niet normaal, vanaf de eerste noot die we speelden, gingen 700 mensen helemaal los! Ze hadden onderin het schip op deck 3 een ruimte vrij gemaakt voor een feest, het had een soort verboden bassement party gevoel en de PA was super slecht, we hadden daar een laag plafond dus het was knetter hard, de bas versterker viel elke 3 minuten uit waardoor Erik op een andere moest inpluggen, maar het maakte allemaal niet uit want iedereen ging uit zn dak. Alle aziaten voor het podium waren echt te gek, die weten wel wat het is om te feesten Ze sprongen nog net niet bovenop me!
Nog de hele week werden we aangesproken door crew leden die ons bedankten voor het spelen en zeiden dat iedereen het echt even nodig had om los te gaan, na maanden werken (18u per dag).

Verder raak ik wel gewend aan 7 avonden achter elkaar spelen. Alleen ik merk dat alles wat ik doe, invloed heeft op mijn stem. Als ik 2 wijntjes drink moet ik daar de volgende dag voor boeten, ga ik een keertje naar de crewbar na het optreden (waar veel gerookt wordt), dan merk ik dat de volgende dag en zing ik niet optimaal. Ook als ik te weinig rust neem, word ik daar met mijn stem voor gestraft. Door de airco op het schip moet ik minimaal 3 liter water drinken per dag. Als ik dat 2 dagen niet doe, maar bijvoorbeeld 1 liter drink, dan wordt ik de derde dag met keelpijn wakker en begin ik in de avond hees te worden... De airco ontrekt namelijk 2 liter vocht van je lichaam per dag.
Vorige week heb ik de hele week keelpijn gehad en voelde ik me niet lekker en grieperig, maar ik moest toch optreden. Dus 3 avonden met keelpijn gezongen, 2 dagen slapen overdag en daarna ging het weer wat beter.
Het is wel jammer dat ik niet samen met mn bandleden een beetje kan feesten na het optreden, zij gaan allemaal bier drinken en uit, maar ik kan me dat niet echt permitteren.

Deze week zijn we nog in Noorwegen, ik ben gister in mn eentje gaan joggen en ik heb mn ogen uitgekeken, het is hier zoooo mooi! Ik ga hier zeker nog een keer naartoe op vakantie.

Tjuuuus Es


  • 22 Juni 2009 - 14:43

    Talitha:

    Hoi Esther,
    wat een avonturen weer zeg. zo'n knalfuif voor de crew lijkt me een hele bijzondere ervaring als ik dat ze lees haha
    wat bizar dat je zo veel water moet drinken en zo moet letten op wat je doet en vooral juist niet doet. ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even leuk is, maar goed, jouw gouden strotje is natuurlijk ook wat waard haha
    ik ga zo eens even naar de foto's kijken, ben benieuwd...
    geniet er van
    liefs van Talitha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hiii! Wat leuk dat je op mijn weblog kijkt, de komende maanden speel ik met de band FunkyVille op een nieuw cruiseship van het duitse 'Tui Cruises', waarvan de doop plaatsvindt op 15 mei in Kiel. We gaan naar veel mooie plekken varen, van St. Petersburg, tot Helsinki, Stockholm, Kopenhagen, de Noordkaap, Spitsbergen (noordpool) en meer! Praktisch elke dag kunnen we van het schip af om mooie plekken en te gekke steden te bezoeken, en in de avond moeten we optreden op het schip, vervolgens varen we in de nacht weer naar een andere plek. Je kan hier volgen wat ik allemaal mee maak met de band, en of ik die deutsche leute een beetje los kan krijgen op de dansvloer! Laat gezellig een berichtje achter, liefs Esther

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 1909
Totaal aantal bezoekers 7494

Voorgaande reizen:

04 Mei 2009 - 28 Juni 2009

Get On The Boat!

25 Mei 2009 - 13 Juni 2009

Rusland, Estland, Zweden, Noorwegen

15 Mei 2009 - 25 Mei 2009

Hamburg, Kiel, Kopenhagen

Landen bezocht: